تمدن های ایرانی(قسمت دوم)
آسمون آبی

در این کتاب های تاریخی دروغین امده است بعد از اینکه اشور بانی پال، پادشاه اشور مصر را تصرف میکند بلافاصله به عیلام حمله برده و بعد از اینکه فرستاده ی پادشاه عیلام را ناجوانمردانه به قتل میرساند عیلام را تصرف کرده و خرم بان ایگاش،پسر بزرگ اورتاکو،پادشاه بزرگ عیلام را به سلطنت میرساند و بعد به نینوا برمیگردد. به سادگی میتوان متوجه شدکه این شکست عیلامیان از اشور بانی پال دروغی بیش نیست چون اولا واقعیت های تاریخی به ما میگوید: اشوریان هیچ گاه انقدر قدرت نیافتند که بتوانند عیلامیان راشکست دهند، دوم اینکه اگر اشوربانی پال اورتاکو را شکست داد و عیلام را تصرف کرد، چرا دوباره پسر اورتاکو را به پادشاهی عیلام منصوب کرد،چون دراینصورت یقینا بعد از مدتی خرم بان ایگاش برای خونخواهی پدرش طغیان مینمود و به همین دلیل این فرضیات با عقل جور در نمی اید.

 

پس متوجه شدیم که اشور بانی پال در این جنگ کاری از پیش نبرده و بعد از پذیرفتن شکستی سنگین عقب نشینی کرده است و عیلام همچنان به بقای خود ادامه داده است. همیشه شورشیان بابل و اشور بعد از شکست های خود از عیلام برای ارام کردن دل سوخته ی خود به دروغ از ان شکست ها،پیروزی میساختند و امروز بعضی از باستان شناسان و تاریخ نگاران بدون تفکر در بسیاری از حقایق،دروغ های انها را باور کرده و با شاخ و برگ دادن به این دروغ ها میخواهند خاستگاه تمدن جهان را سرزمین هایی چون بابل و نینوا معرفی نمایند.

موضوع دیگری که در اینجا میتوانیم بدان توجه کنیم ، علوم و کشفیات همیشه ازسوی سرزمین ها و ملت هایی صورت میگیرد که صلح طلب و ازاده و انسان دوست باشند و تاریخ گواهی میدهد که اشوریان و بابلیان به جز قتل و غارت و چپاول و دزدی به چیز دیگری فکر نمیکردند. از سویی دیگر همان طورکه قبلا ذکر شد، در اصل حکومت های مستقلی به نام اشور و بابل و غیره نداریم بلکه این اقوام همیشه تحت طابعیت دولت مرکزی عیلام بوده اند و هرچندیکبار اقدام به شورش و تجزیه طلبی مینمودند که همیشه با شکست مواجه میشدند. بابل که همه ان را با بوق و کرنا بر سر زبان ها انداخته اند چیزی نیست جز یک شهر کوچک که سومریان ان را بنا نهاده بودند و همیشه فرمانداران سومری و بعدها عیلامی بر انجا حکومت میکردند. ولی امروزه شاهد هستیم که بدون هیچ مدرک و سند مشخصی تمام کشفیات انسان در باب علومی مانند ستاره شناسی، پزشکی،هنری و غیره را در دوران باستان به این قوم کوچک نسبت میدهند. حال اینکه اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد به دلیل اینکه بابل همیشه سرزمین ایرانی بوده،پس تمام داشته های خود را از اقوام ایرانی بدست اورده است.

انا اصلا به این موضوع توجه ندارند که چگونه ممکن است اقوام کلدانی یا اشوری با عمری صد یا دویست ساله توانسته باشند چنین تمدنی که از ان یاد میشود را بنا کرده باشند و این درحالیست که در هیچ کجا اثاری که مختص این اقوام وبه بقین منصوب به انها باشد،کشف نشده است.هیچ بنا و سازه ای که مسلم شده باشد که کلدانیان و یا اشوریان سازنده ی ان هستند و یا اشیای باارزشی که نشان از علم و هنر در ان وجود داشته باشد از انان بدست نیامده است.تنها چیزی که میتوان به این اقوام منصوب دانست،وسایل جنگی و ظروف بسیار ابتدایی میباشد.

ادامه دارد...

برگرفته شده از: بررسی تاریخ ایران باستان نوشته ی مرتضی احدی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:, :: 22:53 :: نويسنده : مهسا

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمون آبی و آدرس asemane-abi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 473
بازدید کل : 91519
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1